• ,,Umiem pływać"

• W drugim semestrze uczniowie klas II i III brali udział w projekcie powszechnej nauki pływania „Umiem pływać” adresowanym do uczniów szkół podstawowych z klas I – III w całej Polsce. Raz w tygodniu dzieci wyjeżdżały na basen, gdzie pod czujnym okiem instruktora, pana Jakuba Rzymskiego nabywały podstawowe umiejętności pływania. Zajęcia umożliwiły dzieciom rozwijanie i podnoszenie sprawności fizycznej. Uczestnictwo w programie wpłynęło także na zachęcenie do systematycznego uprawiania sportu oraz prowadzenie zdrowego i aktywnego stylu życia.

Małgorzata Wysocka

• Wizyta pani pszczelarki

• Dnia 21 czerwca uczniowie klasy 1 uczestniczyli w niezwykłych zajęciach prowadzonych prze Panią Katarzynę Wojciechowską – prezes Dobrzyńskiego Koła Pszczelarskiego oraz mamą naszych klasowych bliźniakówJ. Podczas zajęć dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o życiu pszczół. Pani Katarzyna z wielka pasją przekazała nam swoją wiedzę. Pokazała nam prawdziwe pszczoły, ramki, narzędzia wykorzystywane w codziennej pracy. Oczywiście nie zabrakło degustacji. Serdecznie dziękujemy pani Kasi za miłą wizytę i poświęcony czas.

A.Bejger

• Wycieczka do lasu

• Dnia 20 klasa I i II wraz z opiekunami  wyjechali na wycieczkę do leśniczówki . Na początku odbyły się zajęcia z panem leśniczym – uczniowie poznali specyfikę tego zawodu. Zdobyli kolejną dawkę wiedzy o otaczającym nas świecie przyrody, a w szczególności życia w lesie. Przyszedł czas na ognisko i samodzielne upieczenie kiełbasek. Oprócz spaceru po lesie i smacznej kiełbaski,  był czas na wspólne gry i zabawy na świeżym powietrzu. Dobra zabawa, cudna pogoda, super towarzystwo – wycieczka udana.

A.Bejger

M.Wysocka

M.Dąbrowska

K.Gabrychowicz

• Dzień Pustej Klasy

• W piątek 16 czerwca uczniowie klasy I wraz z przedszkolakami  przystąpili  do międzynarodowej akcji „Dzień Pustej Klasy”, która zachęca, aby w tym dniu zajęcia odbywały się na świeżym powietrzu. Uczniowie  tego dnia porzucili swoją klasę. Zajęcia odbyły się na zielonej trawce, gdzie uczniowie  mogli wziąć udział w różnorodnych aktywnościach. Odbyły się: sportowe zmagania na torze przeszkód, zabawy z chustą animacyjną, malowanie farbami na folii pomiędzy drzewami. Nie zabrakło także małej przekąski w piknikowej formie. Pogoda dopisywała, a dzieci z radością brały udział w proponowanych zabawach. Widać było radość na twarzach uczniów. Wszyscy spędzili cudowny czas w otoczeniu przyrody.

Angelika Bejger

• Wycieczka Kraków - Kalwaria Zebrzydowska - Wieliczka

• W dniach 6 – 7 czerwca uczniowie klas 4-8  wybrali się na wycieczkę szkolną ,,Śladami dziedzictwa narodowego” w programie Poznaj Polskę.

Pod krakowskim Barbakanem powitała nas pani przewodnik Iwona i ruszyliśmy. Pierwszym punktem programu był Historyczny Zespół Miasta. Z uwagą mijaliśmy Bramę Floriańską, Sukiennice, Kościół Mariacki, Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zatrzymaliśmy się na chwilę wspomnień pod oknem papieskim na ul. Franciszkańskiej. Następnie udaliśmy się na Zamek Królewski na Wawelu do Skarbca Koronnego. Stanowi on symbol suwerenności Królestwa Polskiego i Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Jest miejscem przechowywania insygniów władzy królewskiej oraz symboli suwerenności takich jak chorągwie ze znakami państwowymi.  Tam także mogliśmy zobaczyć trofea i znaki chwały wojennej polskiego oręża. Szczególną uwagę zwróciliśmy na odznaki zaszczytne  króla Jana Sobieskiego, pogromcy Turków i twórcy wiktorii wiedeńskiej. Nie zabrakło klejnotów i naczyń królewskich, bogato zdobionych złotem, srebrem i drogocennymi kamieniami szlachetnymi. Cała ekspozycja świadczy o świetności państwa polskiego i stanowi niezwykłą pamiątkę historyczną.

Kolejnym punktem zwiedzania była Katedra, miejsce koronacji i pochówku  królów Polski oraz osób zasłużonych dla ojczyzny. Z bliska zobaczyliśmy serce Wawelu czyli potężny Dzwon Zygmunta. Dotknęliśmy lewą ręką , aby spełniły się nasze marzenia.  Oczywiście nie mogło zabraknąć odwiedzin u Bazyliszka. Czując zapach smoczej siarki wyjechaliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej na zasłużony odpoczynek.

Kalwaria Zebrzydowska to piękny, zabytkowy zespół architektoniczno-krajobrazowy wpisany na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Następnego dnia, wypoczęci i pełni sił, wyruszyliśmy do Wieliczki. Tam spotkaliśmy się  z naszym górniczym przewodnikiem  i wyruszyliśmy w podziemny świat kopalni soli. Byliśmy 135 m pod ziemią. Pokonaliśmy 800 schodków. Na trasie widzieliśmy niespotykane na powierzchni krajobrazy solankowe jeziora i przepiękne podziemne komory, w tym niepowtarzalną Kaplicę św. Kingi. Poznaliśmy dawne narzędzia  i maszyny górnicze oraz stosowane w przeszłości metody wydobycia i transportu soli. Po zwiedzaniu, tym razem windą, wyjechaliśmy na powierzchnię i ruszyliśmy w drogę powrotną. Zmęczeni, ale pełni wrażeń, wróciliśmy do Karnkowa.

Wyjazd był wspaniałą lekcją historii. Wszystkie poznane miejsca  świadczą o naszej bogatej kulturze i stanowią przykład dziedzictwa narodowego. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tej historii. Organizatorami wycieczki byli: p. Mariola Tkaczyk, p. Agnieszka Elwertowska, p. Agnieszka Falkowska, p. Krzysztof Lewandowski.

Mariola Tkaczyk

• Wycieczka do Skępego

• Wycieczka do Skępego - pociągiem 7 czerwca 2023 r. dzieci z klasy O a i O b pojechały na wycieczkę do Skępego. Była to wyjątkowa podróż, ponieważ jechaliśmy z Lipna do Skępego pociągiem. Prawie dla wszystkich uczniów było to pierwszy raz - jazda takim środkiem lokomocji. W Skępym poszliśmy na lody. Wycieczka dostarczyła dzieciom wiele ciekawych i emocjonalnych przeżyć.

Maria Szmidt

Beata Kowalewska

• Dzień Mamy i Taty

•  Uroczystość Dnia Mamy i Taty to szczególna okazja, której towarzyszą niesamowite emocje, uśmiech, wzruszenie i duma z pociech. Tak też było w naszej szkole w dniu 7 czerwca 2023r., kiedy to uczniowie klasy 1 zaprosili swoich najukochańszych rodziców. Dzieci od samego rana z niecierpliwością czekały na zaproszonych gości. Przybyłe mamusie i tatusiowie mogli podziwiać swoje pociechy w przygotowanym przedstawieniu pt. „ Zawody naszych rodziców”.  Dzieciaki spisały się wspaniale i w pełni zasłużyły na gromkie oklaski i gorące buziaki! Mamusie i tatusiowie na zakończenie części artystycznej otrzymali upominki oraz świadectwa wzorowych rodziców. Spotkanie pełne było roześmianych twarzyczek dzieci, ale także szczęśliwych rodziców, którzy mogli podziwiać występy swoich milusińskich. Atmosfera towarzysząca uroczystości była bardzo ciepła, pełna radości, a także wzruszeń. Po zakończeniu części artystycznej najmłodsi zaprosili swoich rodziców na słodki poczęstunek.
               Spotkania takie są bardzo ważne zarówno dla rodziców- integracja ze środowiskiem szkolnym, jak i dzieci- bowiem uczą najmłodszych, że mama i tata to najważniejsze osoby w ich życiu.

Angelika Bejger

Krzysztof Gabychowicz

• Wycieczka do Głęboczka

• Wycieczka do Głęboczka 5.06.23 r. dzieci z Oddziału Przedszkolnego O a i O b oraz kl. III Zespołu Szkół w Karnkowie pojechały na wycieczkę do Głęboczka. Tematem przewodnim naszego wyjazdu było: Poznajemy las - Spotkanie z leśniczym. Dzieci podczas prelekcji dowiedziały się bardzo ważnych rzeczy min. jak wygląda praca leśniczego, poznały charakterystyczne drzewa, jakie występują na tym terenie, jakie zwierzęta tam zamieszkują. Jak należy zachowywać się w lesie i dbać o niego. Na koniec wycieczki było wspólne ognisko, gdzie dzieci piekły kiełbaski. Wycieczka dostarczyła wiele pozytywnych emocji.

Beata Kowalewska

Maria Szmidt

• SPOTKANIE Z PISARKĄ

•      SPOTKANIE Z PISARKĄ

W dniu 2.06.2023r. w szkolnej bibliotece odbyło się spotkanie z p. Beatą Kaczmarek - autorką książki pt.: ,,Tamara”, której bohaterką jest silna kobieta, policjantka, stawiająca czoło współczesnym stereotypom.

Uczniowie mieli do pisarki wiele pytań dotyczących zawodu pisarza, ale także samego pisania oraz wydawania książek. Może wśród naszych podopiecznych właśnie rozkwita jakiś talent? Wierzę, że tak.

Pani Beata Kaczmarek podarowała do szkolnej biblioteki jeden egzemplarz swojej książki. Chętnych zapraszam do biblioteki, już można ją wypożyczyć.